Budowanie rozpoznawalnej witryny www wymaga jej nieustannego rozmieszczania w wyszukiwarkach, aby była widoczna dla internautów i miała niezachwianą pozycję. Bany i filtry Google mogą być zastosowane na portal, kiedy nasze zabiegi wywołują naruszenie norm uczciwej konkurencji. Przekonajmy się, co zrobić, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?
Ban od Google to najgorszy sposób sankcji, któremu może ulec strona internetowa. Jest to zupełne zlikwidowanie jej ze stron przeglądarki Google, co tak naprawdę poważnie utrudnia funkcjonowanie biznesu. Weźmy pod uwagę, że 90% internautów stosuje tylko Google, więc po usunięciu strony ilość naszych gości gwałtownie się obniży. Natomiast założenie filtra obniża położenie witryny w rezultatach wyszukiwania, co też negatywnie wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Istnieją ustawiane bezpośrednio przez załogę Google filtry ręczne oraz wywoływane automatycznie przez specjalistyczne programy filtry algorytmiczne.
Czy da się zlikwidować bany i filtry Google?
Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google zakładane są na przykład za stosowanie nadmiernej liczby odnośników promujących naszą witrynę www lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej wysokiej pozycji. Aby zlikwidować ban od Google musimy najpierw prześwietlić jego powód. Najlepiej zlecić to profesjonalnej agencji SEO, która sprawnie zajmie się z problemem. Operacja może jednak przeciągać się nawet pół roku, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.