Słynne przysłowie mówi, że jeden obraz często więcej niż tysiące słów. Potwierdza się ono też w reklamie, która od lat stosuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od fotografii, jednakże wraz z zaawansowaniem techniki i zwiększeniem dostępu do kina, a następnie telewizji i internetu, powoli zastąpiły je filmy. Współcześnie spoty stanowią jeden trzonów małych i dużych kampanii – zarówno jeśli chodzi o promocję konkretnego produktu, kształtowanie wizerunki marki czy też akcje społeczne. Tak rozległe wykorzystanie filmów promocyjnych umożliwia przede wszystkim zróżnicowanie ich form, między którymi bez trudu można znaleźć tę, która będzie najlepiej dopasowania do planowanej strategii reklamowej.
Produkcja filmów – jak firmy i instytucje publiczne wykorzystują je do reklamy?
Spoty reklamowe są najpopularniejszym typem produkcji filmowych, pomocnym w trakcie promocji firmy. Bardzo dobrze znamy je z telewizji, lecz ostatnimi czasy ważnym sposobem ich rozpowszechniania stał się też internet – niejednokrotnie natrafiamy na nie na portalach informacyjnych albo YouTube, ponadto powszechną praktyką jest emitowanie ich na ekranach w tramwajach oraz autobusach. Wypada wspomnieć także o firmach korporacyjnych, które są znaczącą częścią taktyki kreowania właściwego wizerunku marki w oczach przyszłych oraz pracowników. Znaczącym gatunkiem są poza tym filmy promocyjne. Ich przygotowanie zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale także różne instytucje – m.in. te parające się promowaniem fundacji, miast lub regionów i organizacji pożytku publicznego. To instrument przydający się doskonale do zaprezentowania powabu danego miejsca, przebiegu wszelakiego typu inwestycji (na przykład budowy autostrad czy obiektów przemysłowych) albo informacji o działalności charytatywnej. Analogicznym typem są filmy eventowe, będące formą podsumowania rozlicznych imprez.
Filmy promocyjne – u kogo zamówić ich przygotowanie?
By reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła oczekiwane efekty, powinny one wyróżniać się najwyższą jakością. Zatem produkcję filmów wypada powierzyć wypróbowanej, profesjonalnej firmie. Poziom usług oferowanych przez wybrane studio przybliży nam jego portfolio. Nie bez znaczenia jest także to, jakiego wyposażenia ono używa. Idzie m.in. o drony pozwalające na wykonanie efektownych ujęć z lotu ptaka, praktycznie niezbędnych w dzisiejszych filmach promocyjnych oraz korporacyjnych.