Krótko o pozycjonowaniu

Krótko o pozycjonowaniu

Więcej szczegółów o pozycjonowaniu i optymalizacji na seo4.net

Znamy trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną funkcję przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, koncert popularnego piosenkarza czy Zielone Świątki. Ten wariant pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Przeważnie trzeba rozpocząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, żeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową albo uaktualnioną treść strony.

Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon

Dalszy model pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą stosownego doboru słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale też koszty reklamy w Google Ads mocno się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie niższą konkurencję. Ważne jest również to, że coraz popularniejszy jest trend wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Philips One Blade Pro srebrna,
– smartfon Huawei P30 biały,
– obuwie sportowe Adidas V racer białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę towarów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu najważniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przeważnie:
– dzielnicę (przykładowo “sklep sportowy Stare Miasto”)
– miasto (“gitarzysta Kraków”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do odbiorców zamieszkujących na danym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest preferowania także wówczas, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na reklamę i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]