PBN - dowiedz się więcej o ofercie na pbnmarket.pl.
By konsument zauważył twój biznes musisz nie tylko złożyć stronę firmową, ale także postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej nowe profesjonalne i pomocne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno również lekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network – przydatne jako element rozbudowanej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, gdyż są tworzone i zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez dużą agencję marketingową albo firmę SEO), który kontroluje jakość pojawiających się tam tekstów. Prywatne sieci blogów są zazwyczaj używane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio dobrze zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na wygenerowanie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest niestety to, że ich stworzenie to spory koszt, a następnie trzeba poświęcać niemało czasu na zachowanie ich na właściwym poziomie.
Artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN
PBNy doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie widoczne są istotne informacje telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres i e-mail bądź telefon. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także profil w mediach społecznościowych, wpis w internetowym rejestrze firm lub artykuł, w którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.
Następny ciekawy sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej przydatność oryginalnego wpisu, dlatego że natrafianie na odnośniki do niego na różnych blogach zewnętrznych rozumieją jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są wiarygodne, warte uwagi informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL, w którym istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim z inwestycjami, doradztwem prawnym, bieżącymi wydarzeniami i zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO