O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry Google są karą nakładaną na portale internetowe, które naruszają ustalone przez Google wymogi dla twórców stron. Spotkać możemy się z dwoma typami filtrów – z filtrami algorytmicznymi albo ręcznymi. Filtry ręczne nakładane są przez członków Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Filtr Google i co dalej?
Podstawowymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób łamią zalecenia Google mogą być nawet całkowicie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są z reguły na okres miesiąca, a filtry algorytmiczne do momentu, gdy strona będzie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście także w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi dotychczas osiągane pozycje.