Kampani SEO - tutaj poznasz najkorzystniejszą ofertę
Przedsiębiorstwa lub administratorzy portali internetowych, którzy marzą o tym, aby pojawiać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie starań samodzielnie. Nie posiadając rozeznania w obszarze SEO i nie śledząc na bieżąco wiadomości o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać trafnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Druga droga to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić z uwagi na budżet. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet przewidziany na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że poza specjalistami od SEO w zatrudnione są tam także eksperci od copywritingu, programowania, grafiki oraz kampanii Google Ads, którzy służą merytorycznym wsparciem w tych obszarach.
Postaw na doświadczoną i transparentną firmę SEO
Agencji SEO w Polsce jest sporo. Co wziąć pod uwagę w toku doboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w SERP? Warto wybrać firmę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale także tych kreatywnych i marketingowych, co roku rośnie, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Współpracując z firmą, która działa od mniej więcej dekady, można mieć zaufanie, iż ma ona duże doświadczenie i może bez trudu zaprezentować ciekawe portfolio swoich dotychczasowych prac. Na stronach agencji SEO zazwyczaj dodawany jest dział „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy trzeba przeanalizować opisy takich przypadków, żeby wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po agencji, jak również to jakie problemy udało jej się rozwiązać oraz z jakimi branżami miała do czynienia. Rzetelna agencja SEO to taka, której działania są transparentne: pisze o harmonogramie prac na najbliższe miesiące, jak również dostarcza raporty ze zrealizowanych działań i ich efekty.
Kolejna ważka kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie strategii działań do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o kolejne informacje o firmie, nieodzowne do utworzenia dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można wyszperać na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych uprzednio pracach SEO oraz o istotnych dla klienta usługach lub produktach, które zamierza wypromować.
Jaki system rozliczeń z firmą SEO jest najlepszy?
Nieufnie powinno się potraktować agencje SEO, które proponują umowę z opłatą za uzyskany efekt. W takim modelu klient rozlicza się z firmą SEO wtedy, kiedy frazy kluczowe uzyskają ustalone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top5). To wciąż często spotykany rodzaj rozliczeń, jednakże niesie ze sobą spore niebezpieczeństwo – można wszak uzyskać błyskawiczne rezultaty naruszając reguły ustalone przez Google. Stale aktualizowany algorytm także nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, więc solidna agencja SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych wyników. Co do opłaty za współpracę z firmą SEO, to rzadko jest ona stała – na ogół w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy potrzebne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby opracować wnikliwy audyt SEO, a następnie wdrożyć wszelkie przedstawione w nim zalecenia. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają znacznie mniejsze.
Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]